Svi ponekad imamo dane kada nam se obavljanje poslovnih zadataka čini teže nego što to biva inače.

Tih dana jako je teško održati produktivnost na radnim mjestima, a iskušenja dolaze sa svih strana.

Na društvenim mrežama, preko interneta pa sve do pametnih telefona, svi nas oni mame i usporavaju, a ako im pridodamo i kolege koji nas ponekad ometaju, dolazimo do situacije da nam vrijeme jednostavno prolazi, a radni zadaci se samo gomilaju.

Što možemo učiniti?

Kako biti produktivniji na poslu i održati korak sa svim radnim zadacima koji se od nas očekuju?

Dijelim s vama 10 savjeta koji će vam tome pomoći:

1. Ne mora sve biti perfektno

Svatko od nas želi raditi stvari na najbolji mogući način, ali kada težimo perfekciji stalno i u svemu to ponekad zna imati negativan utjecaj na produktivnost.

Ljudi koji teže perfekcionizmu gube dosta vremena pa se često desi da kasne s zadanim rokovima, da ne dođu do cilja jer su nezadovoljni koracima do njega, a i svojim ponašanjem poprilično znaju živcirati i frustrirati druge ljude oko sebe.

Ne mora sve biti perfektno da biste došli do rezultata, samo krenite, usredotočite se na rezultat, u samom procesu težite da budete što bolji, i produktivnost i rezultat su zagarnatirani.

2. Ne vodite bitku s vremenom

Svi smo sposobni postići sve što nam padne na pamet, samo ne možemo sve istovremeno.

Ponekad se zatrpamo s toliko toga što želimo napraviti, na kraju ispadne da radimo manje upravo zbog toga jer smo si zadali previše, velik je pritisak i previše smo distraktani.

Kada vodite bitku s vremenom budite sigurni da ste vi ti koji će tu bitku i izgubiti.

Dobro rasporedite svoje vrijeme i donesite odluke što je zaista važno u vašem životu i poslu, te na što se isplati potrošiti vaše vrijeme.

Fokus stavite na jednu najbitniju stvar i dok ju ne napravite nema dalje, tu poboljšavate svoj fokus i produktivnost.

Neka vam vrijeme postane saveznik.

3. Razmišljajte suprotno od većine

Ako većina u isto vrijeme čeka u redu za kavu svaki dan u isto vrijeme, vi promijenite svoju rutinu i obavite to ili malo ranije ili kasnije.

Ovo je samo jedan od primjera kako promjenom malih rutina možete uštedjeti nevjerojatnu količinu vremena i biti produktivni.

Sve aktivnosti koje konstantno ponavljate u svom poslu ili osobnom životu možete prilagoditi za svoje dobro.

4. Budite fleksibilniji

Učenje fleksibilnosti jedan je od osnovnih stvari koja nam pomaže da budemo produktivniji na radnom mjestu.

Svaki novi dan je ispunjen neočekivanim situacijama i promjenama.

Budite fleksibilni za promjene rokova, spremni za razgovor u nedogovoreno vrijeme ukoliko će to biti potrebno, spremni odraditi nenadane zadatke…

Napravite svoju mentalnu rezervu za neočekivana iskustva.

Postavljanjem razumnih očekivanja rijetko ćete biti razočarani, a uvijek ćete biti fleksibilni.

5. Napravite popis ideja

Napravite svoj popis ideja i zapisujte ih, iako možda trenutno ne vidite potencijala da ih upotrijebite.

Cilj popisa ideja je da ih zapisujete kako ih ne bi zaboravili, te na njih djelovali onda kada se uklapaju u vaše prioritetne zadatke.

Tako se kupuje produktivnost.

6. Naučite se nositi s prekidanjem

Fokusiranost je ključna kako bi ostali usredotočeni na zadatak.

Što imate manje prekida u radu to ćete biti produktivniji.

Ali što ako vas netko drugi konstantno prekida?

Telefonski pozivi koji vas stalno prekidaju, kucanje na vrata za samo kratko pitanje….

Takvi i slični prekidi vas često koštaju dosta izgubljenog vremena.

Kako bi smanjili takve situacije odvojite se na mjesto gdje vas nitko neće moći ometati, ne javljajte se na telefonske pozive za koje smatrate da trenutno nisu prioritetni…

7. Ponavljanje i ušteda vremena

Ponavljanje je snažno načelo produktivnosti.

Svi izvrsni izvođači i sportaši su ponavljanjem stvari koje izvode došli do izvrsnih rezultata, treniraju iznova dok ne dođu do razine automatizma, baš kao i vožnja automobila.

Razmislite o nekoj vještini koju želite savladati do te mjere da bude automatska.

Vještine koja će vam u poslu postati čarobna i automatska a vama će uvelike povećati produktivnost.

8. Napravite popis stvari koje ne treba raditi

To je popis stvari za koje znate da će vam stvoriti probleme u smislu produktivnosti.

Najproduktivniji ljudi su naučili reći „ne“ puno češće nego što kažu „da“.

Cilj je izbjeći stvari koje vam oduzimaju vrijeme a nemaju nikakvu svrhu.

Ne radite više zadataka odjednom, ne pristajte na susret s ljudima ako već unaprijed znate da taj sastanak nema jasno definiran cilj, štedite svoje i njihovo vrijeme, ne provjeravajte stalno e-mailove (ostavite si vrijeme u danu kada ćete to raditi), ne radite stvari umjesto drugih…

9. Moć kada ne radite ništa

Živimo u svijetu koji je navikao na stalni pokret a samim time su i naš mozak i tijelo uvjetovani da stalno budu u pokretu.

Naravno da to nije dobro jer oni trebaju svoje vrijeme za odmor.

Kada povremeno ne radimo ništa i odmaramo naš mozak i tijelo stvaramo prostor za kreativnost.

Rezervirajte svoj prostor za ništa.

Dišite, sjednite, opustite se i uživajte u trenutku, kada god vam se ukaže prilika da ne radite ništa, dopustite si ju.

Neke od najboljih poslovnih ideja nastale su upravo onda kada se sve otpustilo i nije radilo ništa.

10. Dodajte značenje svom radnom danu

Vjerujem da se ponekad svatko od vas osjećao poput hrčka na kotačiću.

Toliko se trudite a zapravo nikamo ne idete ili radite nešto a imate osjećaj da idete u smjeru suprotnom od onoga što želite.

Fokusirajte se na ono što vam je zaista važno bilo da se radi o podržavanju vaših osobnih vrijednosti, životne vizije, ili pak vizije poslovne organizacije…

Često napravite procjenu posla koji radite i način na koji ga radite, ponekad samo mala promjena može vašem radnom danu dati veću vrijednost.

Dan će vam svakako biti smisleniji i produktivniji.

Smatrate li da bi ovaj članak mogao pomoći i drugima, slobodno ga podijelite, bit će mi drago!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *