Konflikti su sastavni dio naših privatnih i poslovnih života.

Potpuno slaganje između dvije ili više osoba ne postoji i zato je vrlo važno slušati i prihvatiti različitosti kako bismo međusobno funkcionirali.

Ako vodite timove ili radite u organizaciji, svakodnevno surađujete s velikim brojem ljudi čiji su interesi i potrebe vrlo različiti te su konflikti samim time neizbježni.

Zašto se oni dešavaju?

Zato jer se ciljevi, pogledi na situacije, osobne vrijednosti, uvjerenja i potrebe pojedinaca ili grupa ne poklapaju uvijek, a mogu biti i nedostatak povjerenja i predrasude.

Konflikti su skoro postali svakodnevica na radnim mjestima te mnogima suočavanje s njima nije ugodno i njihovo rješavanje nije nimalo lako.

No razmislite, nakon što pročitate sljedeće podatke, da li ćete ubuduće samo odmahnuti rukom i reći; „Ma samo će se riješiti“ ili ćete dati sve od sebe kako bi učinkovito riješili postojeći konflikt, jer:

85% zaposlenika uspije riješiti konflikte na nekoj razini, no ne i u potpunosti, a to nam može napraviti još veću „štetu“.

29% zaposlenika bavi se njima stalno, produktivnost i efikasnost je na minimumu.

27% zaposlenika doživi iskustvo da konflikti unutar organizacije vode do osobnih napada, tek onda imate problem.

25% zaposlenika osobno je iskusilo da nerješavanje konflikata rezultira odsutnosti s radnog mjesta i bolešću.

Podaci za zamisliti se, zar ne?

Kako se onda vi možete prilagoditi i ponašati da bi na radnim mjestima uspjeli riješiti postojeće konflikte i sveli ih na minimum?
  1. Prilagodite način komunikacije – jer on u velikoj mjeri utječe na to hoće li vaša poruka biti prihvaćena pozitivno ili negativno. Poanta je znati komunikaciju prilagoditi sugovorniku i znati komunicirati efikasno izbjegavajući naredbe, osobnu procjenu, etiketiranje…

  2. Poštujte pravila razgovora – komunikacija znači da će se razgovor odvijati dvosmjerno bez da samo vi pričate. Dopustite sebi čuti drugu stranu a drugoj strani dopustite da izrazi svoje mišljenje, ma koliko god vam se ono možda i ne sviđa.

  3. Usmjerite se na temu konflikta i rješenje, a ne na osobu – bitno je održavati svoj fokus na rješenju konflikta, a ne na osobu. Fokusom na osobu stvoriti ćete još neugodnije emocije i tenzije.

  4. Budite tolerantni – svi smo mi različiti i u tome i je prava ljepota života. Prihvatite da nemamo svi iste želje, ciljeve ni razmišljanja. Kako bi mogli raditi s ljudima ili u timovima, bez prihvaćanja različitosti nećete daleko stići.                

 

Ponekad ćete trebati reagirati kako bi riješili konflikte u grupama ili među timovima u organizaciji te stvorili zdravu okolinu za rad.

Dijelim s vama sljedeće Tips&Tricks za rješavanje konflikata u grupama i timovima:

  • Organizirajte redovite sastanke u svrhu njegovanja miroljubivih odnosa – poticati zaposlenike na razmjenjivanje informacija, misli, stavova, ideja…

Tako će se naviknuti na svoje različitosti i početi ih prihvaćati.

  • Pronađite kompromise – poticati zaposlenike na pregovaranje, tako nitko ne gubi niti ne dobiva.

Kompromis je taj koji može trenutno izgladiti konflikt no nakon toga trebate biti spremni na rješavanje istog.

  • Redovito rješavajte probleme – sa svrhom pronalaska rješenja. Definirajte problem, postavite ciljeve, pronađite rješenja, razgovarajte o njihovim prednostima, kada se pronađe rješenje dogovorite sve potrebno o njegovoj provedbi.           

Isto tako ćete trebati pomiriti različite karaktere u timu i reagirati na konflikte između pojedinaca u organizaciji, kako isti ne bi utjecali na rezultate.

Dijelim s vama slijedeće Tips&Tricks za rješavanje konflikata među pojedincima:

  • Postavljajte konkretna pitanja – neka sudionici budu konstruktivni u predlaganju svojih ideja i iznošenju stavova

  • Postavite jasna pravila komunikacije u rješavanju konflikata – tako ćete lako imati sve pod kontrolom, „uzde“ su u vašim rukama

  • Pregovarajte i predlažite prije donošenja konkretne odluke – budite interaktivni neka vide da vam je stalo da se konflikt riješi i da imate ideje kako.

  • Odlučite kada je kraj – ukoliko rasprava krene u neželjenom smjeru, vaš posao je reći STOP.

Biti osoba koja mora rješavati konflikt između sukobljenih strana, nikada nije bio zahvalan posao, no ako se nalazite na određenoj poziciji, to je sigurno nešto s čime ćete se susresti prije ili kasnije, češće ili rjeđe.

Vi ste ti koji možete uvelike utjecati na radno okruženje u pozitivnom, ali i u negativnom smisli, stoga svoju zadaću i „moć“ koju imate u svojim rukama nemojte shvaćati olako.

Uspješno rješavanje konflikata je vještina koja svakom lideru može biti velika prednost, jer bez tih kompetencija teško da ćete imati zadovoljne zaposlenike i timove.

Uložite u svoje znanje i kompetencije efikasnog rješavanja konflikata zaposlenika ili timova, višestruko će vam se isplatiti.

U svojim edukacijskim paketima nudim vam sva rješenja i dajem alate kako da efektivno upravljate konfliktima na poslu.

                                                               Pošaljite upit ili nazovite i rezervirajte svoj termin!

                                                        Mislite li da bi ovaj članak trebali pročitati i drugi, slobodno ga podijelite:

Leave a Reply

Your email address will not be published.